Wednesday, March 12, 2014

minyak fast power oil

Gua pernah post psl minyak fast power oil (FPO) dulu. blh tgk kt sini. Sblm ni gua byk eksperimen minyak kereta untuk test performance kereta. Dlm byk2 minyak yg gua pernah try, ini yg terbaek gua rasa&experience. Psl apa? Minyak ni ada kelebihan dari minyak2 lain yg pernah gua guna. Selain jaga enjin, minyak ni blh cuci dalaman enjin kasi bersih kalau rajin pkai&maintain. Dengar mcm tak logik. Tp bila dh guna baru tau. kalau org dh biasa dgn mesin uji minyak ni dia akan tau yg FPO ni blh pegi sampai 12pound geseran&masih lagi bergerak. Bermakna piston lu org dijaga tak rosak.

Kebiasaan minyak biasa blh pegi sampai 5000km. tp minyak ni blh pegi sampai 8000-10,000km. klu sengkek sgt blh sampai 12,000km. tp perlu diingat yg kemampuan penapis minyak kereta blh pegi sampai 8000-10,000km shj. jd lbh baik tukar bila dh sampai 8000km untuk performance kereta lu org maintain.

Minyak ni blh pkai untuk smua jenis kereta n/a atau turbo even diesel pn blh. mls nk ckp byk. blh cuba sndr. spe yg dduk area lembah klang blh contact ejen dia En. Hashim (017-299 8858).

p/s: bkn nk puji, tp mmg puas hati pkai sbb gua sndr dh pkai.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails