Tuesday, March 6, 2012

Mintak Perhatian..

Sapa kat sini yg slalu travel? tak kira la atas urusan kje ke, bercuti ke atau balik kampung ke. Sume pernah singgah R&R kn? Untuk yg beragama Islam dh tentu lu org ada berhenti sembahyang btul? Tak kira la R&R ke, stesen minyak ke. Tp kalau yg tak sembahyang tu...no comment..

Gua haritu ada travel sbb kje. So favourite gua akn singgah stesen minyak untuk sembahyang. Gua sampai je kat surau tu ada 1family tgh sembahyang. Since kebanyakan stesen minyak surau dia xbesar sgt (mungkin ada yg besar tp xbyk), so gua lepak luar tunggu. Selesai dorg sembahyang, diaorg pn blah&ttup lampu. Bila gua masuk je bukak lampu agak kecewa sket la bila ada segelintir makhluk ni yg jenis susah nk ada rasa tanggungjawab dlm diri bila dh guna barang² yang disediakan. Gua cukup berbulu bila lu org 1 keluarga ada sang lelaki, sang isteri, anak²...xkn sorg pn xde rase tanggungjawab untuk buat satu benda kecik untuk kemas semula sejadah&telekung² yg lu org dh pakai? Akai tarak..



  

So bg pengguna² surau di kawasan rehat&rawat mana² sekali pn, tolongla semaikan rase tanggungjawab dlm diri agar menggunakan hak awam bagi kepentingan bersama. Jgn pentingkan diri sendiri&bikin tempat awam mcm rumah lu org.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails