Thursday, August 11, 2011

Tragedi Tayar


Tu hari gua ke bank. Nk dijadikan cite gua parking kt basement. time nk kuar kne masukkn tiket parking, gua tersilap bajet pi lipat kne devider plak. mula2 gua ingt xde menda la kot..sbb pk xde ppe bunyi atau kecederaan pd keta gua yg blh jdi gua sangsi. So cm biasa je la gua blk.

Sok pg nk kje, gua usha tgk tayar gua koyak..Adeh!! tayar dpn gua tu belum setahun lg tu..Klu ikutkn mmg xde hal nk blasah pkai tayar tu, tp sbb keta gua jnis travel jauh2, so xslamat nk guna. Lg pn gua dh try rembat mmg xstable. 90km/j dh gegar semacam. Dlm kple gua dok pk cm ne nk bikin. Sbb brand tayar yg gua pakai tu model dia dh xde kt pasaran. Xkn gua nk kne bli bru plak?? koyak tayar gua xkn poket gua kne koyak gk?

Lps 2hari gua survey (termasuk kilang2 yg supply brand yg gua nk tu xde), gua terpaksa la dgn berat hti p kdai tayar utk usha klu2 ada tayar bru yg murah. Smpi kedai tayar, sblm tanya org tu tayar bru, gua try tanya dlu tayar model gua. erkkk!!! "lu mau ada..tp second punya. gua tgh bukak sbb ada org trade-in skli sama rim. bunga 80%, tp kna amik 2biji. xblh beli sbiji"...apek tu kabor...waaaahhh..rejeki..

so gua terpaksa la beli 2biji. tp yg gua pakai sbiji je..mmg btul, bunga cun lg. cuma tahun dikilangkan agak senja sket. tahun 2007. tayar yg gua pkai tu 2009. pendapat gua, ok la utk smentara ni. janji blh blasah utk raya..hehehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails